Az Audi A4 Limousine TDI-motorjaiA TDI erőforrások palettája az 1968 köbcentiméter lökettérfogatú 2.0 TDI két teljesítménylépcsőjével indul, az egyiket 110 kilowatt (150 lóerő) és 320 newtonméter jellemzi, míg a másik 140 kilowatt (190 lóerő) teljesítménnyel és 400 newtonméter maximális forgatónyomatékkal áll rendelkezésre.A menetteljesítmények már 110 kilowattal (150 lóerővel) is meglehetősen dinamikusak, hiszen az Audi A4 Limousine e változata álló helyzetből mindössze 8,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer óra tempóra, végsebessége pedig 219 kilométer/óra.A hatfokozatú kézi kapcsolású váltóval 3,8 liter üzemanyagot fogyaszt száz kilométerenként (ez
kilométerenként 99 gramm szén-dioxid
kibocsátásának
felel meg). A 140
kilowattos (190 lóerős)
A4 Limousine 7,7
másodperc alatt gyorsul
100 kilométer/órára,
csúcssebessége 237
kilométer/óra, kombinált
fogyasztása
pedig 4,1 liter száz
kilométerenként, ami
107 gramm/kilométer
szén-dioxid-
kibocsátást jelent.
Mindkét TDI-erőforrás
ultra jelzésű
motorként is szerepel a
választékban -
ez az utónév minden
esetben az egyes
modellsorozatok
leghatékonyabb
változatait jelöli. Az
áttételezés, a
karosszéria és a futómű
módosításai,
valamint az optimalizált
gördülési
ellenállású gumiabroncsok
használata
tovább csökkentik az
üzemanyag-
fogyasztást. Az A4 ultra
kézi kapcsolású
váltóval és 110 kilowatt
(150 lóerő)
teljesítménnyel az Új
Európai Menetciklus
(New European Driving
Cycle, NEDC)
szerint mindössze 3,7 liter
üzemanyagot
fogyaszt
(ez 95 gramm/kilométer
CO2-
kibocsátást jelent).
A hathengeres 3.0 TDI
szintén kétféle
változatban rendelhető,
160 kilowatt
(218 lóerő) vagy 200
kilowatt (272 lóerő)
teljesítménnyel. Az első
teljesítményszinttel a 3.0
TDI clean
diesel változat
forgatónyomatéka 400
newtonméter, amely
1250-3750
fordulat/perc között áll
rendelkezésre.
Az Audi A4 Limousine e
változata
előreláthatólag 4,2 liter
üzemanyagot
fogyaszt majd száz
kilométerenként az
Új Európai Menetciklus
(New European
Driving Cycle, NEDC)
szerint, ami
kilométerenként 110
gramm szén-dioxid
kibocsátását jelenti
(előzetes adatok).
A 3.0 TDI clean diesel
csúcsváltozata
600 newtonméter
forgatónyomatékot
kínál. Utóbbival az A4
Limousine álló
helyzetből 100
kilométer/óráig tartó
sprintje csupán 5,3
másodpercet igényel,
majd egészen 250
kilométer/óráig
gyorsíthat tovább. Az
üzemanyag-
fogyasztás 4,9 liter száz
kilométerenként,
míg a CO2-kibocsátás 129
gramm
kilométerenként.
Erőátvitel
Az egyes motorok különféle
erőátviteli
rendszerekhez
csatlakozhatnak, Legyen
szó akár manuális, S tronic
vagy tiptronic
váltóról, elsőkerékhajtásról
vagy éppen a
quattro összkerékhajtásról
- mindegyik
erőforrás testre szabott
megoldást kínál.
Teljesen új fejlesztésű a
kézi kapcsolású
sebességváltó, amely
szériafelszereltség
az összes TFSI-erőforrás
és a
négyhengeres
TDI-motorváltozatok
esetében. Háza jelentős
részben
magnéziumból készül. Az
elődje esetében
az első tengely
differenciálművéhez egy
tengely vezetett, ezt most
egy
homlokfogaskerék-
áttételre cserélték a
mérnökök, ami jelentős
előnyökkel jár a
belső súrlódás és a
beépítési helyigény
szempontjából egyaránt.
Áttört
fogaskerekek, üreges
tengelyek és egy
kisebb tengelykapcsoló
csökkentik tovább
a tömegét - összességében
16
kilogrammal
könnyebb az új váltó.
Az új hétfokozatú S tronic
kettős
tengelykapcsolós
automatizált váltót
különösen nagy hatásfok
jellemzi. A
tervezők még tovább
mérsékelték a
belső súrlódást és
csökkentették a
tömegét, kenőolaj-ellátását
pedig
hatékonyabban alakították
ki - így igen
alacsony alapjárati
fordulatszámokat
tettek lehetővé. A két
lamellás
tengelykapcsoló
tengelyirányban egymás
mögött helyezkedik el, ami
csökkenti a
kúszónyomatékot és
fokozza az egység
hatékonyságát. A
hétfokozatú S tronic a
TDI csúcskivitelt
leszámítva mindegyik
motorváltozathoz
rendelhető, a 160
kilowattos (218 LE) 3.0
TDI esetében
pedig az alapfelszereltség
része.
A 200 kW (272 LE)
teljesítményű
3.0 TDI motor kiváltsága a
nyolcfokozatú
tiptronic automatikus
váltómű. A lágy,
gyors és közvetlen
működésű
hidrodinamikus egység
szintén teljes
egészében új fejlesztésű.
Új,
fordulatszámfüggő
csillapítója
segítségével a V6-os
dízelmotor akár
850-es percenkénti
fordulatszámmal is
üzemelhet. A bolygóművek
és a fokozatok
kapcsoló-komponenseinek
kialakítása
minimális kúszónyomatékot,
ezzel nagy
hatásfokot biztosít.
A quattro® összkerékhajtás
A quattro összkerékhajtás
a kiemelkedő
dinamika, vonóerő-átadási
képességek és
biztonság szinonimája.
Önzáró központi
differenciálműve mindenkor
a pillanatnyi
menethelyzetnek,
útviszonyoknak és
vezetési stílusnak
megfelelően osztja el
a motor forgatónyomatékát
az első és a
hátsó tengely között. E
fejlett
összkerékmeghalytás.
vezetzés a biztonság egy
teljesen új szinten
találnak egymásra.
Menetdinamika
Az Audi A4 Limousine
mindenütt ideális
útitárs, legyen szó
kanyargós
szerpentinről vagy éppen
hosszú túrákról.
Menetdinamikai
tulajdonságai az Audi
drive select
szabályozórendszer
segítségével szabhatók
igény szerint
az adott körülményekre,
amely a
szervokormány rásegítését,
a gázpedál és
opcióként a futómű
karakterisztikáját
változtatja. E technikával
az Audi A4
Limousine a gyors
autópályákon és a
kanyargós országutakon
egyaránt
optimális
menettulajdonságokkal
közlekedhet.