Az Audi A4 legjava 

 

Fölényes erő

 

Mindegy, hogy TFSI vagy TDI: mindegyik erőforrás

teljesíti az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma

előírásait. Az értékesítés kezdetén az európai piacokra

az új Audi A4 Limousine három TFSI- és négy

TDI-motorváltozattal gördül majd le a szerelősorról.

Az erőforrások 110 kilowatt (150 lóerő) és 200 kW

(272 LE) közötti teljesítményt bocsátanak a vezető

rendelkezésére.

 

Az Audi A4 Limousine TFSI-motorjai

A belépőszintet az 1.4 TFSI jelenti. A kompakt, 1395 köbcentiméter lökettérfogatú négyhengeres erőforrással a 110 kilowatt (150 LE) teljesítményű és 250 newtonméter forgatónyomatékú A4 Limousine álló helyzetből mindössze 8,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/óra tempóra, végsebessége pedig 210 km/h. Alumínium forgattyúházának köszönhetően az aggregát tömege alig haladja meg a 100 kilogrammot. Az 1.4 TFSI motorral és az S tronic kettős tengelykapcsolós automatizált váltóval az átlagfogyasztás 4,9 liter/100 kilométer, a szén-dioxid-kibocsátás pedig 114 gramm/kilométer.

Az 1984 köbcentiméter lökettérfogatú 2.0 TFSI két kivitelben szerepel a kínálatban. Csúcsváltozata 185 kilowatt (252 lóerő) teljesítménnyel és 370 newtonméter maximális forgatónyomatékkal érkezik. Ez a variáns 5,8 másodperc alatt gyorsítja az Audi A4 Limousine modellt 100 kilométer/óra tempóra, s elektronikusan 250 kilométer/órára korlátozott végsebességet biztosít számára. Elsőkerékhajtással és S tronic váltóval a kombinált üzemanyag-fogyasztás 5,7 liter/100 kilométer, s kilométerenként 129 gramm szén-dioxidot bocsát ki a jármű. A másik egység egy benzinüzemű ultra jelölésű motor 140 kilowatt (190 lóerő) teljesítménnyel és 320 newtonméter maximális forgatónyomatékkal. Ezzel 7,3 másodperc alatt teljesíti az Audi A4 Limousine a 0-100 kilométer/óra sprintet, és 240 kilométer/óra csúcssebességre képes. A 2.0 TFSI ultra kivitel átlagosan 4,8 liter üzemanyagot igényel száz kilométerenként, szén-dioxid-kibocsátása pedig 109 gramm/kilométer.

A TFSI-motorok áttekintése:

A4 1.4 TFSI 110 kW (150 LE)

A4 2.0 TFSI 185 kW (252 LE)

A4 2.0 TFSI ultra 140 kW (190 LE)

Forradalmi égésfolyamat

A fenti eredmények egy új stratégiának köszönhetők - az Audi a motorok lökettérfogatának csökkentésével kezdődő folyamatot (downsizing) a megfelelő méretű erőforrások alkalmazásának (rightsizing) koncepciójává fejlesztette tovább. A 2.0 TFSI iránymutató hatékonysága az innovatív égésfolyamatnak köszönhető - itt a viszonylag nagy lökettérfogat nem hátrány, hanem követelmény. Visszafogott dinamikájú közlekedés esetén az új Audi A4 Limousine ügyfelei élvezhetik a kisebb motorok kínálta fogyasztást, míg sportosabb 

 

Az Audi A4 Limousine TDI-motorjaiA TDI erőforrások palettája az 1968 köbcentiméter lökettérfogatú 2.0 TDI két teljesítménylépcsőjével indul, az egyiket 110 kilowatt (150 lóerő) és 320 newtonméter jellemzi, míg a másik 140 kilowatt (190 lóerő) teljesítménnyel és 400 newtonméter maximális forgatónyomatékkal áll rendelkezésre.A menetteljesítmények már 110 kilowattal (150 lóerővel) is meglehetősen dinamikusak, hiszen az Audi A4 Limousine e változata álló helyzetből mindössze 8,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer óra tempóra, végsebessége pedig 219 kilométer/óra.A hatfokozatú kézi kapcsolású váltóval 3,8 liter üzemanyagot fogyaszt száz kilométerenként (ez

kilométerenként 99 gramm szén-dioxid

kibocsátásának

felel meg). A 140

kilowattos (190 lóerős)

A4 Limousine 7,7

másodperc alatt gyorsul

100 kilométer/órára,

csúcssebessége 237

kilométer/óra, kombinált

fogyasztása

pedig 4,1 liter száz

kilométerenként, ami

107 gramm/kilométer

szén-dioxid-

kibocsátást jelent.

Mindkét TDI-erőforrás

ultra jelzésű

motorként is szerepel a

választékban -

ez az utónév minden

esetben az egyes

modellsorozatok

leghatékonyabb 

változatait jelöli. Az

áttételezés, a

karosszéria és a futómű

módosításai,

valamint az optimalizált

gördülési

ellenállású gumiabroncsok

használata

tovább csökkentik az

üzemanyag-

fogyasztást. Az A4 ultra

kézi kapcsolású

váltóval és 110 kilowatt

(150 lóerő)

teljesítménnyel az Új

Európai Menetciklus

(New European Driving

Cycle, NEDC)

szerint mindössze 3,7 liter

üzemanyagot

fogyaszt

(ez 95 gramm/kilométer

CO2-

kibocsátást jelent).

A hathengeres 3.0 TDI

szintén kétféle

változatban rendelhető,

160 kilowatt

(218 lóerő) vagy 200

kilowatt (272 lóerő)

teljesítménnyel. Az első

teljesítményszinttel a 3.0

TDI clean

diesel változat

forgatónyomatéka 400

newtonméter, amely

1250-3750

fordulat/perc között áll

rendelkezésre.

Az Audi A4 Limousine e

változata

előreláthatólag 4,2 liter

üzemanyagot

fogyaszt majd száz

kilométerenként az

Új Európai Menetciklus

(New European

Driving Cycle, NEDC)

szerint, ami

kilométerenként 110

gramm szén-dioxid

kibocsátását jelenti

(előzetes adatok).

A 3.0 TDI clean diesel

csúcsváltozata

600 newtonméter

forgatónyomatékot

kínál. Utóbbival az A4

Limousine álló

helyzetből 100

kilométer/óráig tartó

sprintje csupán 5,3

másodpercet igényel,

majd egészen 250

kilométer/óráig

gyorsíthat tovább. Az

üzemanyag-

fogyasztás 4,9 liter száz

kilométerenként,

míg a CO2-kibocsátás 129

gramm

kilométerenként.

 

Erőátvitel

Az egyes motorok különféle

erőátviteli

rendszerekhez

csatlakozhatnak, Legyen

szó akár manuális, S tronic

vagy tiptronic

váltóról, elsőkerékhajtásról

vagy éppen a

quattro összkerékhajtásról

- mindegyik

erőforrás testre szabott

megoldást kínál.

Teljesen új fejlesztésű a

kézi kapcsolású

sebességváltó, amely

szériafelszereltség

az összes TFSI-erőforrás

és a

négyhengeres

TDI-motorváltozatok

esetében. Háza jelentős

részben

magnéziumból készül. Az

elődje esetében

az első tengely

differenciálművéhez egy 

tengely vezetett, ezt most

egy

homlokfogaskerék-

áttételre cserélték a

mérnökök, ami jelentős

előnyökkel jár a

belső súrlódás és a

beépítési helyigény

szempontjából egyaránt.

Áttört

fogaskerekek, üreges

tengelyek és egy

kisebb tengelykapcsoló

csökkentik tovább

a tömegét - összességében

16

kilogrammal

könnyebb az új váltó.

Az új hétfokozatú S tronic

kettős

tengelykapcsolós

automatizált váltót

különösen nagy hatásfok

jellemzi. A

tervezők még tovább

mérsékelték a

belső súrlódást és

csökkentették a

tömegét, kenőolaj-ellátását

pedig

hatékonyabban alakították

ki - így igen

alacsony alapjárati

fordulatszámokat

tettek lehetővé. A két

lamellás

tengelykapcsoló

tengelyirányban egymás

mögött helyezkedik el, ami

csökkenti a

kúszónyomatékot és

fokozza az egység

hatékonyságát. A

hétfokozatú S tronic a

TDI csúcskivitelt

leszámítva mindegyik

motorváltozathoz

rendelhető, a 160

kilowattos (218 LE) 3.0

TDI esetében

pedig az alapfelszereltség

része.

A 200 kW (272 LE)

teljesítményű 

3.0 TDI motor kiváltsága a

nyolcfokozatú

tiptronic automatikus

váltómű. A lágy,

gyors és közvetlen

működésű

hidrodinamikus egység

szintén teljes

egészében új fejlesztésű.

Új,

fordulatszámfüggő

csillapítója

segítségével a V6-os

dízelmotor akár

850-es percenkénti

fordulatszámmal is

üzemelhet. A bolygóművek

és a fokozatok

kapcsoló-komponenseinek

kialakítása

minimális kúszónyomatékot,

ezzel nagy

hatásfokot biztosít.

A quattro® összkerékhajtás

A quattro összkerékhajtás

a kiemelkedő

dinamika, vonóerő-átadási

képességek és

biztonság szinonimája.

Önzáró központi

differenciálműve mindenkor

a pillanatnyi

menethelyzetnek,

útviszonyoknak és

vezetési stílusnak

megfelelően osztja el

a motor forgatónyomatékát

az első és a

hátsó tengely között. E

fejlett

összkerékmeghalytás.

vezetzés a biztonság egy

teljesen új szinten

találnak egymásra.

Menetdinamika

Az Audi A4 Limousine

mindenütt ideális

útitárs, legyen szó

kanyargós

szerpentinről vagy éppen

hosszú túrákról.

Menetdinamikai

tulajdonságai az Audi

drive select

szabályozórendszer

segítségével szabhatók

igény szerint

az adott körülményekre,

amely a

szervokormány rásegítését,

a gázpedál és

opcióként a futómű

karakterisztikáját

változtatja. E technikával

az Audi A4

Limousine a gyors

autópályákon és a

kanyargós országutakon

egyaránt

optimális

menettulajdonságokkal

közlekedhet.

 

A TDI-motorok áttekintése:

  • A4 2.0 TDI 110 kW

  • (150 LE)

  • A4 2.0 TDI 140 kW

  • (190 LE)

  • A4 3.0 TDI 160 kW

  • (218 LE)

  • A4 3.0 TDI 200 kW

  • (272 LE)